ZAVOLÁME VÁM
ZAVOLÁME VÁM

Zanechte nám na sebe kontakt!

Mgr. Kalman Horvát

Specializuji se na brand marketing. Proto mluvím, myslím a cítím jako váš náročný klient

Chci vědět více >
Mgr. Kalman Horvát

CO JE BRAND MARKETING

Brand je slib, který přímo či nepřímo dáváme svým klientům. Na chvíli si představte, že máte svou vlastní pekárnu a s hrdostí nám klientům říkáte – slibujete:

Naše pečivo je vždy čerstvé, nezamražené, ruční výroby bez chemie.“

Je to pravda nebo polopravda? Nebo je to lež? Jaké myšlenky, pocity a obrazy se nám vynoří, když zahlédneme vaše logo? Váš obchod? Web nebo přímo vás? Jsme zklamaní, protože váš chleba nevydržel ani dva dny? Jsme naopak nadšení, protože vydržel pět dní a velmi nám chutnal? Nebo jste pro nás jedni z mnoha, od kterých jsme jen něco koupili? Naše reakce je to, čemu se říká brand.

Pět slibů (brandů). Který je ten váš?

1. Tuctový slib: To, co nám slibujete vy, nám slibují i vaši konkurenti, takže nuda. Máte odvahu to vidět a změnit?

2. Zajímavý, ale: Váš slib nás opravdu zaujal, ale podle nás jste nesplnili to, co jste nám slíbili. Už od vás nekoupíme. Budeme o vás mluvit často a negativně. Jsme na vás naštvaní.

3. Zajímavý a dodržený: Váš slib nás nadchnul a vy jste splnili, co jste nám slíbili. Budeme vám věrní, dokud se neobjeví stejně dobrá, levnější konkurence. Máte naši prozatímní úctu a respekt. Na jak dlouho?

4. Překročený slib: Váš slib nás nadchnul a my jsme získali o něco víc, než jsme čekali. Zůstaneme s vámi, i když se objeví kvalitní, levnější konkurence. Budeme vás chválit a doporučovat. Budeme u vás více utrácet.

5. Nereálný slib: Nevěříme, že dokážete splnit vás super slib, proto vás ignorujeme.

Jak se měří účinnost brand marketingu?

Neměří se primárně čísly. Hodnoty, které nás opravdu zajímají, se v číslech jasně odráží, ale nedají se na rozdíl od direct (přímého) marketingu jednoznačně změřit.

  • Je důvěra veřejnosti a naší cílové skupiny po této naší akci větší než před ní?
  • Budou našim reklamám, článkům, prezentacím či videím i po této kampani věnovat pozornost, nebo nás budou příště ignorovat?
  • Budou o nás po této akci nadšeně mluvit, nebo budou mlčet?
  • Když jim přestaneme posílat emaily, publikovat články nebo příspěvky na sociálních sítích, budou nám sami od sebe psát, že jim chybíme?
  • Jak rychle by za nás našli adekvátní náhradu, kdybychom ukončili svou podnikatelskou činnost?

Brand marketing není pro vás pokud:

Potřebujete okamžitě zvýšit prodej (brand marketing funguje, ale zesílit reputaci, důvěru a nepostradatelnost nelze ze dne na den).

Základem úspěchu je pochopení, že váš klient je jiný než vy.
My, vaši klienti, máme priority, které možná nevidíte. Věříme hodnotám, které vy neuznáváte. Máme problémy, které nám zatím neřešíte.
Tento druh pokory pomohl marketérům vyřešit zdánlivě neřešitelné problémy.

Vytisknout stránku
Datum a čas tisku: 18.11.2018 13:11:24
Titulek: Co je brand marketing | kalman.cz
Zdroj: /clanky/co-je-brand-marketing.html

 

 

 

 

Tyto webové stránky využívají cookies. Setrváním na těchto webových stránkách souhlasíte s jejich využíváním. Více zjistíte zde.