ZAVOLÁME VÁM
ZAVOLÁME VÁM

Zanechte nám na sebe kontakt!

Mgr. Kalman Horvát

Specializuji se na brand marketing. Proto mluvím, myslím a cítím jako váš náročný klient

Chci vědět více >
Mgr. Kalman Horvát

MANTRA PRO PRVNÍ SCHŮZKU S KLIENTEM
aneb Jak jsem se připravil o klienta

Před třemi roky mi kamarád sjednal schůzku s ředitelem luxusního pražského hotelu, jejímž předmětem byla naše případná spolupráce. Ředitel na mě dostal výborné reference, měl jsem tedy velmi dobrou výchozí pozici. Náš rozhovor se vyvíjel následovně:

Ředitel: „Pane Horváte, co přesně děláte?"

Já: „Jsem business kouč."

Ředitel: „Co přesně děláte?"

Já: „No, vlastně zvyšuji výkonnost pracovních týmů."

Ředitel: „Dosáhl jste v minulosti nějakých vynikajících výsledků?"

Já: „Ano, ve firmě XY jsme během půl roku zvýšili obrat o 70 procent."

V tento moment už bylo jasné, že jsem ředitele ani náhodou nezaujal.

Ještě pár minut jsme se bavili, ale ztracené body se mi již získat nepodařilo. Po 20 minutách jsem s téměř 100% jistotou věděl, že k žádné spolupráci nedojde.

Fakt, že si ředitel velkého hotelu pro setkání se mnou vyčlenil celou hodinu svého vzácného času, přitom naznačoval velké šance na získání zakázky. Já tuto příležitost během jediné minuty propásl. Kde a jak jsem během těch pár vteřin chyboval? Pravdou je, že už v mé první odpovědi. Ředitel: „Pane Horváte, co přesně děláte?" – Já: „Jsem business kouč." Vsadím se, že ani vy jste se z této odpovědi nic nedozvěděli. Proč? Jednoduché a logické vysvětlení jsem získal poté, co jsem se spojil s nejlepšími americkými marketéry a začal se od nich učit.

Když se vás někdo ptá: „Co děláte?", neptá se na vaše povolání. Fakt, že jste právník, makléř nebo manažer ho  totiž dotazuje ta část mozku, která zodpovídá za naše přežití. V praxi to znamnezajímá. Tazatel chce ve skutečnosti získat odpověď na otázku: „Co z tebe můžu mít?" Tak seená sdělit limbickému systému tazatele informaci o užitku, který mu přinášíte. Pojďme si přehrát rozhovor s panem ředitelem znovu, tentokrát s ohledem na jeho nevyřčený dotaz: „Co z tebe budu mít?"

Ředitel: „Pane Horváte, co přesně děláte?"

Já: „Učím profesionální poskytovatele služeb, jak v šesti měsících zvýšit klientelu o 20 až 40 procent."

Ředitel: „Jak to děláte?"

Já: „Používám pětibodový systém 5Z, díky kterému klienti začnou hledat vás a nikoliv vy je."

Ředitel: „Jak byste zvyšoval klientelu v našem hotelu?"

Já: „Společně vytipujeme pět hotelů, jejichž klientela neustále stoupá. Vypozorujeme 10 faktorů či kvalit, které klientelu těchto hotelů nejvíce přitahují a pak tyto kvality přizpůsobíme a začleníme do vašeho hotelového provozu."

Ředitel: „Dosáhl jste v minulosti nějakých vynikajících výsledků?"

Já: „Před půl rokem mě vyhledal manažer americké firmy ERM s tím, že se 2 roky marně pokouší získat zakázky v ČR a v Evropě. Začali jsme krok za krokem pracovat na pětibodovém systému 5Z a do současnosti, tedy během půl roku, získal manažer 40 velkých zakázek a stal se hlavním marketérem obrovské nadnárodní společnosti."

Vytisknout stránku
Datum a čas tisku: 27.05.2018 03:05:25
Titulek: MANTRA PRO PRVNÍ SCHŮZKU S KLIENTEM aneb Jak jsem se připravil o klienta | kalman.cz
Zdroj: /clanky/mantra-pro-prvni-schuzku-s-klientem-aneb-jak-jsem-se-pripravil-o-klienta.html

 

 

 

 

Tyto webové stránky využívají cookies. Setrváním na těchto webových stránkách souhlasíte s jejich využíváním. Více zjistíte zde.